Informatie tandheelkunde
Voor onze patiënten hebben wij een overzicht samengesteld van belangrijke documentatie. Op deze pagina vindt u onder meer informatie terug over de tarieven voor de tandheelkundige zorg, handige instanties op het gebied van tandheelkunde en wat te doen bij een klacht.
Tarieven
“De tandarts in Overloon” is graag transparant op elk vlak. Dus ook als het op de tarieven aankomt van de zorg die u van ons ontvangt. Mocht u van ons een begroting hebben ontvangen dan zijn dit onze geldende voorwaarden. De tarieven voor de tandheelkundige behandelingen bepalen wij niet zelf. De Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) legt deze tarieven vast. Voor de nu geldende tarieven kunt u de volgende site raadplegen: Tarieven 2021. Wilt u informatie over hoe uw rekening is opgebouwd : mondzorgkosten.nl.
De afhandeling van onze nota’s wordt verzorgd door .
Behandelingen
Wilt u meer weten over de verzorging van uw gebit, bepaalde aandoeningen in de mond of tandheelkundige behandelingen? Dan kunt u natuurlijk met uw vragen altijd terecht bij uw tandarts zelf. Daarnaast zijn er enkele andere interessante instanties waar u terecht kunt voor extra informatie:
- www.allesoverhetgebit.nl
- Het Tandheelkundig Informatiepunt (0900 -202 5012 / 0,15 euro p/min)
- www.tandinfo.nl
- www.tandarts.nl
Klachten
Zoals gezegd, kunt u met al uw vragen bij uw tandarts terecht. Tijdens uw bezoek zal ons team uw vragen over uw gebit en gebitsproblemen beantwoorden. Blijf dus niet met uw vragen rondlopen, maar ga in gesprek uw tandarts.
Dit geldt uiteraard ook voor klachten. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Heeft u desondanks toch een klacht? Meld het ons! Wij nemen uw klacht altijd serieus. De praktijkmanager zorgt voor een juiste afhandeling van uw klacht.
Wanneer het na voorleggen van uw klacht niet lukt om samen tot een oplossing te komen, dan vindt u op de website van de KNMT meer informatie over het indienen van een klacht.